Tuesday, March 1, 2011

layan

melayan citer online mmg best
biasalah..aku hanya mampu melihat dan membaca apa yang diluah si penulis...
memang 'happy ending' menjadi favourite semua orang
aku pun mahu sudahkan kisah naqilla-alif-abu suffian itu dengan happy ending
happy ending yang realistic
happy ending yang hanya di capai selepas seberat-berat dugaan tergolek di atas bahu sang protagonist
cabaran...menciptakan sesuatu yang disukai ramai dengan plot yang tak terlalu klise dan ada identiti
aku masih tidak punya talent seperti penulis tersohor lain
namun...aku melihat diriku sendiri seolah-olah sudah terikut plot yang sgt klise itu
bercinta dengan orang lain, dikahwinkan dengan orang lain
bercinta itu kelihatan seperti membuang masa dan tenaga serta tiada guna
aduh...janganlah kata cintaku kepada si dia itu tiada berguna...
walaupun aku sudah mula nampak ke situlah arah halanya
huhuhuhu...benar kalam Yang Maha Esa
adakala kamu membenci sesuatu sedangkan ia baik untukmu
adakala kamu menyukai sesuatu sedangkan ia tidak baik untukmu
aku sudah lupa ayat ke berapa , surah yang mana atau juzuk ke berapa (khilafnya aku sebagai hambaNya)
yang aku rasai kini...kemungkinan aku menyukai sesuatu padahal ia memang tidak baik untukku...


untuk KAMU yang aku maksudkan
andai KAMU terbaca ruangan ini...
mari kita sama-sama evaluate...apa yang kita mahu sebenarnya???
akan ada kah happy ending untuk kita akhirnya???
atau aku hanya berangan-angan sahaja...
jika aku ada mengatakan sesuatu tentang hal ini...tolong ingatkan...
terus terang...aku lelah melayan karenah KAMU...
namun...cinta itu memang sifatnya memberi, tanpa mengharap balas
walau lelah sekalipun...layankan aje lah...
andai kau sudah benar-benar tidak betah...lepaskanlah...
aku tidak akan sekali-kali menuntut balas apa-apa darimu




terima kasih atas 15 minit yang membuat aku berfikir jauh tentang KITA


No comments:

Post a Comment