Friday, December 10, 2010

beselah...

aku slalu kwn ngan adik2...yg jauh lg muda...
kadang2 mereka bg nasihat yg mcm2...bagus2 belaka...
aku rela menerima dengan hati terbuka...
walaupun diorg x dpt degree lg...x de la byk sgt pengalaman idop...
tp...setiap org tu lain yg dia tgk...lain yg dia dpt...
so...kita saling la menerima...
aku pon...jarang nak menasihat orang ni...
bila aku nasihat, bole lak tarik muka...
aku tau la...aku ni ada degree je...
x de master lagi pon...
korang tu detail orangnya...sgt particular(konon la)...
aku ney..cincai je...


bl dah makin terpelajar...patutnya makin boleh menerima pandangan org lain...
bknnya makin nk ikut kata sendirik je...
dah kau tanya...aku jawab je la...
bukan aku kata terok pun...
aku cuma cakap beberapa ayat bese je...
aisyah pon slalu tegur powerpoint aku cm hampas, hampas tahap buang dlm tong sampah kot... x de pon aku perang ngan dia...


bkn nak mengata sangat pon...tp fikirlah...
orang yang lebih banyak keje ni ok2 je kot...
kau..data dh ada...melambak...tggl masukkan je...pon problemo besar sgt ke???
kalau dh smpi tahap nk migrain2 segala...
aku ni lg patut migrain tau...


setiap orang lain pembawakan dirinya...
kau lain...aku pun lain jugak...
tau dh mulut aku ni mcm longkang...
pi tanya lagi wat pe...
buat hati terbakar je...tau x...
so...ntah la...


aku minta maaf byk2...ayat aku kurang ajar giler...
minta maaf byk2 la...aku x paham situasi kau
minta maaf byk2 la...aku mulut cm longkang...
minta maaf byk2 la...sbb buat ko migrain...
minta maaf byk2 la...buat hati ko terbakar...
minta maaf byk2 la...buat kau marah...terasa hati...
minta maaf byk2 la...sbb bagi nasihat cm pro je konon, padahal hampas jugak...
minta maaf byk2 la...sbb mengganggu idop kau hari ni


tp kau ingat la...
situasi kau tu berganda-ganda lagi baik dari aku yang kehilangan semua data ni...
ingatlah jugak kesusahan org lain...
blaja-blaja la bersyukur...



No comments:

Post a Comment