Monday, November 1, 2010

terkejut...

heh...nov adalah bulan untuk mengejutkan diri dengan berita yang bukan-bukan...tapi benar belaka semuanya...

dimulakan dengan sesi meeting utk camping bdk2 silat ni...
buat personality test...yang aku memang dah tahu jawapannya apa...
bukan aku yang terkejut...tapi bdk2 ni yang terkejut...
betapalah tak sangkanya akak mereka ni punya personaliti...jauh dari andaian awal...hahahaha...
menganga je semua...aku yang dh biasa buat soalan tu dan memang dah tau result dia apa cuma mampu tersengih...klakar kot tengok muka diorang...tengok aku cam aku ni alien je gaya...
dan lebih terkejut lagi mereka setelah memakan nasi lemak yang aku bawa sebagai breakfast...
giler pedas...semua org muka merah...dah la makan waktu tengahari...lagilah berasap...tapi semua suka...sedap kata diorang...hahahaha...thanks to kak ju sbb bantu saya wat sambal yang super pedas itu dan shashi sbb tolong masak nasi lemak itu bersama...
apa-apapun...itulah meeting yang paling santai, paling best sepanjang aku join silat kat UPM ni...

secondly...
my neighbour...kawan aku bertumbuk bertendang zaman kanak-kanak dahulu telah kembali ke rahmatullah pada 29 okt 2010 yang lepas...mak bg tau waktu tgh malam...hari jumaat malam sabtu...pelik giler mak call tgh malam, biasa waktu2 tu dia dah tidur...rupanya dia nak bagi tau arwah Sulaiman dah meninggal lepas isya' (waktu sabah)...puncanya ialah kidney failure...dia dah rasa tak sihat since khamis...dia drive gi hospital sorg2...dapatlah ubat demam biasa...tp khamis malam jumaat tu dia dah macam x larat langsung nak bangun...sampai pagi jumaat tu, mak dia kejut pun dia x larat bangun...alih2 tengahari mak dia datang rumah minta ayah aku hantar gi hospital...jiran2 lain ramai ikut sama...sampai je hospital lepas check up, doktor tu macam marah sket la sebab dah lambat baru nak datang hospital...rupanya dia ada masalah buah pinggang yang undiagnosed...so...his kidney just shut down and his entire body has stopped functiong just after isya'...he is a good boy...aku selalu buli dia zaman kecik2 dulu...dia x berapa nk bijak...tapi tamat  MLVK la jugak dia...rasa agak terkilan jugaklah...tak sempat nak meminta maaf pun atas segala kesalahan yang telah lepas...
Al-Fatihah untuk arwah Sulaiman b. Hj. Ase...




No comments:

Post a Comment